Biraz da o reklamlardan bahsetmek istiyorum. Öncelikle bebek maması, şampuanı, bezi, oyuncak gibi çocukları ilgilendiren reklamlar var. Doğal olarakta bu tür reklamlarda çocuk unsuru kullanılıyor. Çünkü bunlarda herhangi bir çocuk veya bebek görmesek çok itici olsa gerek. Mesela bir bebek bezi reklamında adamın biri çıksa ve “çişimi yapıyom çişimi yapıyom popom kuru kalıyoo” dese eminim kimse o reklamı bir daha izlemezdi ve o ürünü satın almazdı.
İkinci olarakta çocukları ilgilendirmeyen ürünlerin reklamları var. Günümüzde bunun en güzel örneğini de Turkcell reklamlarında görüyoruz. Selocanların konuşmaları o kadar sempatik ve şirin ki sanki onlar olmasa Turkcell hatları çekmemeye başlıyacakmış gibi düşünüyoruz. Aklıma gelen bir diğer reklam da Anadolu Sigorta'nın en son çıkan reklamlarından biri. Reklamda anne, baba ve çocukları bir koltukta oturuyorlar. Baba bir yanda bu eve sigorta yaptırmaya gerek yok evin sigortası benim gibi konuşurken bir yandan da arka tarafta hırsızlar evde ne var ne yoksa çalıp götürüyorlar. Ve tabikide bu reklamı en çok ilgi çekici yapan şey de yanlarında oturan çocuk. Hırsızlar evdeki eşyaları çalarken onları tek gören o ve bu sırada o çocuğun el hareketleri, mimikleri o kadar şirin ve sempatik ki insanın tekrar tekrar o reklamı izleyesi hatta gidip evini sigorta yaptırası geliyor. Son olarak da Digiturk'ün bir reklamında o meşhur kırmızı koltuğa bir kadın uzanmış, yanında da dünyalar tatlısı çocuğu el hareketleriyle reklamı renklendiriyor ve zevkle izlenebilir hale getiriyor. 
Görünüşe bakılırsa ilerleyen günlerde çocukların önü reklamcılık dünyasında fazlasıyla açık olucak...
1 yorum:
Çocuk kullanımı ürünün sempatikliğini artırıyor, onu daha "samimi" bir marka yapıyor herhalde, ne dersin?
Yorum Gönder