13 Nisan 2008 Pazar

BU İNDİRİM KAÇMAZ!!!!



Giyim sektöründe yapılan indirimler müşterilerin ilgisini fazlasıyla çekiyor. Özellikle sezon sonlarında başlayan indirimler mağazaların dolup taşmasına çok büyük katkıda bulunuyor. Bir çok kişi bu indirim günlerini dört gözle bekliyor ve bütün ürünler kapış kapış satılıyor. Mağazalar da indirim günlerinde müşterilerin dikkatini çekmek için vitrinlere kocaman ilgi çekici şekilde İNDİRİM yazılarını yazıyorlar. Genelde 20% yle 70% arasında değişen bu indirimlerin bu şekilde vitrinlere yazıldığını gören müşteriler de ihtiyacı olmasa bile o mağazaya bir göz atmak için girip, ellerinde poşetlerle dışarı çıkıyorlar. Bunun sonucunda da, bu vitrine yazma işinin mağazaların ürünlerini pazarlayabilmeleri için gayet iyi bir strateji olduğu anlaşılıyor. Peki müşterilerin bu indirim zamanlarında en çok istediği şey ne? Tabikide daha fazla indirim... Durum böyle olunca da vitrinlerdeki yazan % lik kısımlar da artmaya başlıyor. İndirimin ne kadar çok olması o kadar fazla müşteri demek. Fakat bu % lik kısımların artması da sadece vitrinlerde oluyor. Müşteri geliyor dışarıdan yazıyı okuyor kocaman bir şekilde 70% İNDİRİM yazıyor vitrindeki camda ve doğal olarak kendini hemen içeri atıyor. Ama içeride 70% indirimde bi ürün bulmakta zorlanıyor. Her yeri didik didik edip arıyor kıyıdan köşeden bir iki 70% lik parça buluyor ama onlar da 3 - 4 sezon öncesinden kalmış şeyler. Sonra tekrar dışarı çıkıyor ve yazıyı tekrar okuyor: 70% e varan İNDİRİM... -e varan sözcüğü o kadar küçük yazılmış ki okumak için yanımızda büyüteç taşımak gerekecek. Bakalım bir gün o indirimler 70% e varabilecek mi...

1 yorum:

Melike Demirbağ Kaplan dedi ki...

%700 karla satarsa %70 indirim de yapar tabii. Onu bile yapmıyorsa o zaman bir şey diyemiyorum. Tekstil / konfeksiyon apayrı bir dünya hakkaten.