15 Mayıs 2008 Perşembe

Magazin Dünyasında Pazarlama

Pazarlamanın bir çok tanımı yapılabilir ve çok geniş bir olaydır. Özet olarak ise birşeylere birileri değer verdiği sürece onu pazarlayabiliriz demek mümkündür. Bu pazarlayabileceğimiz şeyler arasında da ürünler, servisler, mekanlar, ideolojiler, olaylar ve insanlar gibi şeyler yer almaktadır.

Bunların içinden insanların pazarlanmasından biraz bahsetmek istiyorum. Bir insan nasıl pazarlanır veya kendini nasıl pazarlayabilir dendiğinde ise bunun en basit örneklerini her gün televizyonlarda izlediğimiz magazin programlarında görebiliyoruz. Bir çok manken ve sanatçı(tabi sanatçı denebilirse onlara) magazin dünyasında kendini pazarlayabilmek için binbir türlü yol deniyorlar. Biri çıkıyor 2. bir kişiye laf atıyor sonra o cevabını veriyor sonra 3. bir kişi giriyor olaya ortalık karışıyor daha sonra başka birileri gece kulüplerinden bir gün onla bir gün bunla çıkıyor gibi yöntemlerle kendilerini gündemde tutmaya çalışıyorlar. Tabikide bunu yapan kişiler sanatlarıyla bir yere varamamış fakat medya maymunluğu yapmaktan çok hoşlanan ve reklamın iyisi kötüsü olmaz mantığıyla giden insanlar. Ama bilmiyolar ki reklamın iyisi kötüsü olmaz diye bir şey yoktur.
İyi bir reklam karşındakinde gayet olumlu bir etki bırakır ve pozitif çağrışımlar yapar. Tamam medya maymunluğu yaparak bir şekilde isimlerinin gündemde kalmasını sağlıyorlar ama kendilerini ne kadar rezil ve iğrenç bir duruma düşürdüklerinin farkına bile varamıyorlar ve üzerimizde olumlu bir etki oluşturmayı başaramıyorlar...

Hiç yorum yok: