14 Mayıs 2008 Çarşamba

pepsi reklamları..

Geçenlerde televizyon karşısına geçmenin verdiği huzurla kanalları zaplama zevkine erişmişken bir de reklamlara bakayım dedim. Belki güzel bir şeyler çıkar diye umutla beklerken birden sayın Aysun Kayacı ablamızın polis kılığında içen insanları makineyle değil dudaklarıyla test ettiğini gördüm ve şaşırdım. Evet biz pazarlama dersleri aldık, ürünleri pazarlamamız gerektiğinin farkındayız ama gün geçtikçe bu mentalite doğrultusunda kendi özümüzü,kültürümüzü yitirdiğimizin farkında değiliz sanırım. Belki dar görüşlü bir bakış açısıyla yaklaştığım düşünülebilir fakat alakası yok. Sonuçta hepimiz ülkemizde yanlış giden sapkın nesilden şikayetçiyiz değil mi?
Eskiden beri ailece toplanılan o sıkıcı pazar günlerini "sıkıcı" olarak tanımlamış, fakat orada bulunmaktan da mutluluk duymuşumdur. Beraber bir şeyler izlediğimiz düşünelim. Bu reklam çıktığında babamızın tepki vermemesi fakat gözlerini kaçırması ne kadar rahatsızlık verir öyle değil mi? Demek ki bir şeyler eksik bu reklamda. Belki sevgili Türk erkeklerimizin dikkatini çekmiş ve iyi bir ciro yapmış olabilir bu marka ama sizce başarılı mı gerçekten? Coca Cola'nın ramazan ayında bizim kültürümüze özgü yaptığı reklamlarla mukayese bile edilmez değil mi?
Sanırım önemli olan hedef müşteri kitlesini iyi ayarlayabilmekte. Bekar erkekleri hedef seçmemiz, onların bir ailesi olduğu gerçeğini değiştirmez bence. Onlara özel dergilerde ya da futbol maçları aralarında ulaşmaları, tüm insanların izleyebileceği tv reklamlarından belki de çok daha etkileyici olabilirdi. Hoş adamlar bana "hadi be sen de kimsin biz koskoca pepsiyiz "dese acaba ne diyebilirdim..:)

2 yorum:

{_}~f {_} [ dedi ki...

seçil maalesef katılamıyorum sana. Çünkü yabancı bir firmanın o kadar da bizim geleneklerimizi göreneklerimizi umursadığını sanmıyorum.ki pepsi reklemı beni destekliyor.zaten esas amaç coca cola reklamında olsun pepsi reklamında olsun insanların zihninde yer edebilmek. ve bence pepsi bunda, özelliklede bu reklamda bayaa başarılı:)

Melike Demirbağ Kaplan dedi ki...

Bu biraz Pepsi'nin hedef kitlesiyle de alakalı, Coca-Cola ailelere hitap ederken Pepsi "Yeni neslin seçimi" olduğundan, işin gelenek tarafını biraz daha arka plana itiyor doğal olarak. Coca-Cola böyle bir reklam yapamaz ama Pepsi için sorun değil.